حریم ها و حرمت ها را نگاه داریم

در هفتم اسفند ماه  1394، دو انتخاب مهم در پیش رو داریم. انتخاب نمایندگان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاب نمایندگان مردم در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری.

کم کم بحث ها ،سخنرانی ها ، میز گردها ، گفتگوها ، اظهار نظر ها ، موضع گیری ها ، نقد و بررسی ها ، احساس تکلیف کردن ها و ... شروع شده  و  به اوج خود میرسد.
آیا در این زمینه ، شما با ملاحظات ذیل موافقید ؟
1 - اخلاق را سرلوحه زندگی ، در همه عرصه ها ، قرار دهیم .
2 - برای اثبات خود ، نیازی به نفی دیگران و گذشته ها ، نداشته باشیم .
3 - بیش از 37 سال از عمر نظام گذشته است . می گویند در مثل مناقشه نیست. از ابتدا تاکنون در همه ادوار ، نظام مانند ماشینی به سمت اهداف و آرمان های خود به حرکت در آمده است . مهندسی آن در قالب تنظیم ،  تصویب و تنفیذ قانون اساسی شکل گرفته است . قوه مقننه ، آئین نامه رانندگی آن را تصویب کرده است . قوه مجریه ، رانندگی امور اجرایی آن را عهده دار شده و  قوه قضاییه ناظر بر حسن اجرای قوانین و در صورت تخلف ، جریمه  و مجازات متخلف بوده است . مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه نظارتی خاص خود را  به عهده داشته و دارد . در راس همه و مشرف بر آنها مقام ولایت و رهبری قرار داشته و ایفای نقش نموده اند، به ویژه در تبیین خطوط و سیاست های کلی نظام و پاسدارى و دیده بانى چگونگی حرکت به سمت اهداف‏ و آرمان های آن . 
4 - همه مردم  ، سرنشینان این ماشین بوده و در زمان خود از مسئولین ذیربط در همه بخش ها ، حمایت و پشتیبانی مینمایند ، تا هر چه بهتر ، سریع تر و با کمترین هزینه و خطر برای سرنشینان ، مسیر های پیش رو ، که بعضاً با دست انداز های خطرناک و گردنه های صعب العبور روبروست بخوبی طی شود. 
5 - آیا کسی مجاز است خارج از این روال مقرر ، اجتهاد شخصی نموده و بعضاً حواس راننده را پرت ، آینه و دید او را کدر ، تایر ماشین را پنچر و سلامت سرنشینان را به خطر اندازد.
6 - در این دوران اگر احساس شده ، قانون اساسی ، نیاز به بازنگری دارد ، اینکار انجام شده و برای آینده نیز بر اساس اصل 177 آن پیش بینی لازم به عمل آمده است . همچنین، رئیس جمهور ، برخی وزرا و حتی فرد معرفی شده برای قائم مقام رهبری نیز حسب ضرورت عزل گردیده اند.
7 - در همه ادوار ، نهاد های مسئول ، منتخب مردم بوده  و نباید با رای مردم ، به صورت تبعیض آمیز ، سلیقه ای و سیاسی برخورد گردد.
8 - با وجود نهاد های قانونی فوق ، از ابتدا تاکنون ،جمهوری اسلامی ، جمهوری اسلامی بوده و نباید بر حسب برخی گرایش ها ، این شجره واحده را تکه تکه کرد. البته هر دوره متناسب با مقتضیات زمان ، شرایط و محدودیت های خاص خود را داشته و ملاحظه  برخی تفاوت ها امری طبیعی است .
9 - همانطوریکه ملاحظه می فرمایید ، عمده ساز و کارها و ظرفیت های مورد نیاز به صورت بالقوه پیش بینی شده و نقائص و کاستی ها را بایستی در عدم بهره برداری کامل از آنها جستجو کرد.
10 - نامزدها برای رضای خدا و خدمت به مردم داوطلب میشوند. لذا طرح برخی سخنان غیر موجه حتی بسیار نادر ، هیچ توجیه و ضرورتی ندارد.
توجیه ؟!
11 - لذا ، مناسب است در تبلیغات انتخاباتی صرفاً به بیان شایستگی ها و دلائل داوطلب شدن بسنده کرده ، بدون نفی دیگران و گذشته ها ، حریم ها و حرمت ها را نگاه داریم.

توجه:
این مطلب در سال 1394 نوشته شده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای صفحه

دریافت کد اوقات شرعی

وضعیت آب و هوا




در این وبلاگ
در كل اینترنت